headerImage

Mystery shopping

Een klant die zich slecht behandeld voelt, zal toekomstige aankopen mogelijk bij uw concurrenten gaan verrichten.

Mystery shopping

Mystery shopping is een onderzoeksmethode waarbij NIB-medewerkers volgens een bezoekscenario als anonieme klant/gast worden ingezet om een beoordeling te geven over uw organisatie en deze bevindingen nauwgezet te beschrijven. NIB-medewerkers gedragen zich als zodanig en toetsen tijdens het gehele proces op vooraf afgesproken criteria.


Voorbeelden van beoordelingscriteria zijn:

  • indruk van locatie, interieur, exterieur, omgevingsfactoren
  • klantvriendelijkheid, aandacht en verzorging door medewerkers
  • preventieve aandachtpunten, alertheid, aandacht voor risicofactoren
  • promotionele aspecten, prijscommunicatie, opstelling assortiment
  • verkoopcompetentie, commerciële vaardigheden
  • kassa-afhandelingen, controle, procedure

Per project zal een database worden samengesteld teneinde specifieke patronen en elementen statistisch en grafisch inzichtelijk te maken.

<
Terug naar diensten