headerImage

Een waardevolle aanvulling op uw bedrijfsbeleid!

NIB Controlediensten is dé organisatie in de Benelux die sinds 1975, in opdracht van de detail- en groothandel controleert of regels en procedures die gelden binnen de onderneming op de juiste manier worden nageleefd.

LEES MEER
HOE KUNNEN WIJ U VAN DIENST ZIJN

Hoe kunnen wij u van dienst zijn?

De door NIB Controlediensten ontwikkelde diensten bieden voor veel relaties een solide basis om inzage te verkrijgen in “grijze” gebieden dan wel laten bevestigen wat men reeds vermoedt.
Zoals bijvoorbeeld:

  • Klantvriendelijkheid van de medewerkers
    Veel klanten vinden dit eerder uitzondering dan regel. Een vriendelijke sfeer en behulpzame medewerkers zijn voor veel klanten een motivatie om uw winkel of locatie te bezoeken.
  • De verzorging van uw locatie
    Straalt uw locatie wel uit wat u voor ogen heeft? Is schapruimte goed gevuld? Is die actie wel duidelijk voor uw klanten?
  • Servicegerichtheid en deskundigheid van medewerkers
    De klant anno nu is veelal goed geïnformeerd, door onduidelijke verkoopverhalen prikt men snel heen. Net dat beetje extra inzet en aandacht voor uw klant maakt het onderscheid.
  • Alertheid van uw medewerkers
    Worden alle artikelen die de klant aanbiedt wel opgemerkt aan de kassa? Is de inhoud van verpakkingen niet veranderd?
  • Hoe werken uw medewerkers aan de kassa
    Worden alle aankopen geregistreerd, hoe gaat men met retouren om, constateert u veel foutbonnen, zijn er veel kasverschillen?
  • Personeelsaankopen
    Mogen er personeelsaankopen gedaan worden en hoe dienen deze te worden verantwoord? Heeft u hiervoor regels opgesteld? Moet er periodiek een visitatie uitgevoerd worden door de bedrijfsleiding…of is dit slechts theorie?

Is er sprake van onverklaarbare derving? Herkent u signalen bij uw medewerker(s) die kunnen duiden op interne fraude?

  • Niet houden aan regels en procedures
  • Een levensstijl die niet overeenkomt met het inkomen
  • Bewust werken zonder collega’s die mee kunnen kijken, of altijd met dezelfde collega willen werken
  • Veelvuldig foutbonnen en retouren
  • ‘Sparen in de kassa’, aantekeningen bij de kassa
  • Tips van klanten: geen bon ontvangen, datum op de bon klopt niet, bonbedrag klopt niet
  • Nooit kasverschillen of juist veelvuldig kasverschillen
  • Opengemaakte verpakkingen in het magazijn
  • Vaak schade aan bepaalde artikelen
  • Verstopte goederen in personeelsruimte of kluisje